*** *** *** utrwalanie *** *** ***
Celem tego etapu jest utrwalenie właściwego ułożenia narządów mowy, tak aby dziecko zapamiętało to ułożenie i samo je kontrolowało
Utrwalanie głoski przeprowadzamy najpierw w izolacji. następnie w sylabach, wyrazach, wyrażeniach, zdaniach, tekstach i w swobodnych wypowiedziach.
etap III - wyrazy
etap IV - wyrażenia dwuwyrazowe
Do utrwalania wykorzystujemy związki wyrazowe, w których występują utrwalane głoski np.:
szalik Szymona, puszka szpinaku, koszyk kasztanów, szybka myszka....
etap V - zdania
.Następnie ćwiczymy wymowę [sz] w zdaniach np.
W szafie leżą szaliki i czapki
Do szkoły poszedłem w kaloszach.
Szymon pisze wiersz o myszkach..
etap VI - wypowiedzi swobodne, wierszyki
Czarna krowa w kropki bordo wędrowała drogą.
Z przodu miała wielką głowę, z tyłu miała ogon!
Przystanęła nad kałużą, pochyliła głowę -
Jedno oko miała żółte, drugie fioletowe!
Rozpostarła wielkie skrzydła (miała je na grzbiecie),
Pofrunęła między chmury, wrzeszcząc "ECIE PECIE!!!"
Z najwyższego czubka drzewa skakała na głowę,
Zlizywała prosto z nieba chmury waniliowe...
Tylko niech mi nikt nie mówi, że krowa nie lata,
Bo się wszystko może zdarzyć w samym środku lata